/ ΔΙΑΡΡΟΙΑ ~ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

ΔΙΑΡΡΟΙΑ

ΗΛΙΑΔΗΣ Χ. ΜΑΡΙΟΣ
Ειδικός Γαστρεντερολόγος
Τραπεζούντος 60 και Μεταμορφώσεως 23 (γωνία) 1ος όροφος
Καλαμαριά (απέναντι από τα Goodys)
Τηλ:2310441023 κιν:6946682983
 
e-mail:iliadismarios@gmail.com
blog:iliadismarios.blogspot.com

ΔΙΑΡΡΟΙΑ

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΕΝΩΣΗ;
Η κένωση ποικίλλει σε συχνότητα στον γενικό πληθυσμό από 3 φορές την ημέρα μέχρι 3 φορές την εβδομάδα. Το κόπρανα πρέπει να είναι στερεά, αλλά υγρά και εύκολη η αποβολή τους.

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΕΝΤΕΡΟ;
1) Δέχεται την τροφή και τα υγρά που τρώμε και πίνουμε.
2) Απορροφά τα περισσότερα τροφικά στοιχεία από την τροφή που τρώμε και τα υγρά που πίνουμε στο αίμα.
3) Βγάζει υγρά από το σώμα στο έντερο.
4) Σπρώχνει το περιεχόμενο από το στομάχι προς τα κάτω κατά μήκος του εντέρου προς τον πρωκτό.
5) Αποβάλει το άχρηστο περιεχόμενο με τη μορφή των κοπράνων.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΡΡΟΙΑ;
Διάρροια σημαίνει ότι υπάρχουν συχνές , μαλακές η υγρές κενώσεις. Μπορεί να συνυπάρχει κοιλιακός πόνος(κωλικός) που ελαττώνεται με την αποβολή των κοπράνων και διακρίνεται σε:
1) οξεία διάρροια: έρχεται ξαφνικά και κρατά μερικές μέρες.
2) χρόνια διάρροια: κρατάει και ταλαιπωρεί κάποιον για αρκετό καιρό.

Μερικοί ασθενείς αποβάλλουν συχνά , μικρά κόπρανα με μια αίσθηση του επείγοντος. Αυτή δεν είναι αληθινή διάρροια και συμβαίνει όταν το ορθό είναι ερεθισμένο όπως για παράδειγμα το ευερέθιστο έντερο η υπάρχει φλεγμονή όπως για παράδειγμα στη κολίτιδα

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΡΡΟΙΑ;
1) Όταν πολύ υγρό περνά(εκκρίνεται) από το αίμα στο έντερο όπως για παράδειγμα στη γαστρεντερίτιδα. Έτσι δρουν επίσης τα καθαρτικά.
2) Το έντερο προωθεί το περιεχόμενο πολύ γρήγορα και έτσι λίγο υγρό επαναρροφάται πίσω στο αίμα. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο το άγχος προκαλεί διάρροια.
3) Καταναλώνονται περισσότερα υγρά από αυτά που ο οργανισμός μπορεί να αναρροφήσει και αυτό συμβαίνει σπάνια , αλλά έτσι εξηγείται γιατί αυτοί που πίνουν πολύ μπύρα κάνουν διάρροια.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΟΞΕΙΑ ΔΙΑΡΡΟΙΑ;
1) Η τροφική δηλητηρίαση.
2)Η γαστρεντερίτιδα
3) Το άγχος
4) Μερικές φορές μια θεραπεία με αντιβιοτικά
5) Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑΡΡΟΙΑ;
Όταν η διάρροια επιμένει για αρκετό καιρό , η πιο συχνή αιτία είναι το ευερέθιστο έντερο . Είναι μια λειτουργική διαταραχή . Αυτό εννοεί ότι το έντερο παράγει κόπρανα που είναι πιο μαλακά η πιο συχνά από το φυσιολογικό αν και το έντερο δεν πάσχει στα αλήθεια.
Πιο σπάνια υπάρχουν μερικές καταστάσεις οι οποίες προκαλούν χρόνια διάρροια και είναι: φλεγμονή του εντέρου- για παράδειγμα η ελκώδη κολίτιδα η νόσος του Crohn . Η διάρροια στην ελκώδη κολίτιδα συχνά περιέχει αίμα.
1) Μειωμένη απορρόφηση της τροφής: για παράδειγμα στη κοιλιοκάκη η σε χρόνια νόσο του παγκρέατος όταν τα κόπρανα είναι πολύ χλωμά . μυρίζουν άσχημα , και είναι δύσκολα να αποβληθούν στην τουαλέτα.
2) Ορμονικές αλλαγές- για παράδειγμα διαβήτης η μια υπερλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.
3) Μερικοί καρκίνοι του παχέος εντέρου.
4) Χρόνιες λοιμώξεις του εντέρου,
5) Μερικά είδη εγχειρήσεων του στομάχου.
6) Μερικά φάρμακα όπως: αντιβιοτικά , αντιόξινα που περιέχουν μαγνήσιο φάρμακα για πίεση , για αρθριτικά , και καθαρτικά.
7) τροφές που περιέχουν γάλα σε ορισμένους ασθενείς που έχουν δυσανεξία στο σάκχαρο του γάλατος(λακτόζη) και δημητριακά σε ασθενείς με κοιλιοκάκη η
8) σε κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας αλκοόλ.
9) αληθινή τροφική αλλεργία είναι πολύ σπάνια.

ΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΙΑΤΡΟ;
1) Όταν μετά από μερικές μέρες η οξεία διάρροια επιμένει. Νωρίτερα εάν:
2) Η διάρροια είναι συχνή και μεγάλη με συνοδό αφυδάτωση 3) Ο ασθενής είναι πολύ νέος(<2>
4) Θα ζητήσετε για σύντομο- άμεσο ραντεβού εάν η διάρροια περιέχει αίμα και/ η χάνεται βάρος.

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ
Αφού σας πάρει ένα καλό ιστορικό και κάνει μια καλή φυσική εξέταση ο γιατρός συνήθως θα εξετάσει τον πρωκτό με το δάκτυλο. Ο γιατρός μπορεί:
1)περάσει ένα όργανο(πρωκτοσκόπιο) για να ελέγξει την εσωτερική επιφάνεια του εντέρου.
2) κανονίσει εργαστηριακές εξετάσεις των κοπράνων για να δει εάν υπάρχει λοίμωξη.
3) κανονίσει αιματολογικές εξετάσεις
4) κανονίσει μια ακτινογραφία του παχέος εντέρου (ο βαριούχος υποκλυσμός περιλαμβάνει την εισαγωγή από το πρωκτό ένα ακίνδυνο υλικό που δείχνει στην ακτινογραφία τυχόν ανωμαλίες)
5) κανονίσει μια εύκαμπτη σιγμοειδοσκόπηση η κολονοσκόπηση (εισαγωγή ενός εύκαμπτου οργάνου από τον πρωκτό έτσι ώστε ο γιατρός να δει όλο η μεγάλο τμήμα της εσωτερικής επιφάνειας του παχέος)

ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΡΡΟΙΑ;
Η οξεία διάρροια συνήθως περνά σε μερικές μέρες.
1) ρωτήστε τον εαυτό σας εάν αυτό μπορεί να οφείλεται σε άγχος , φάρμακα η αλκοόλ
2) να παίρνετε αρκετά υγρά , χρησιμοποιώντας υδατικά διαλύματα όταν υπάρχουν πολλές κενώσεις, για αναπλήρωση των υγρών και των ηλεκτρολυτών που χάνονται.
3) τηρήστε μια αυστηρή καλή υγιεινή σε περίπτωση που η διάρροια είναι λοιμώδης.
4) πλένετε τα χέρια σας προσεκτικά μετά από κάθε επίσκεψη στην τουαλέτα. 5) μην ετοιμάζετε φαγητό για άλλα άτομα , ειδικά μωρά η και γέροντες.
6) μπορεί να χρειαστεί να πάρετε αντιδιαρροικά φάρμακα όπως: λοπεραμίδη η δυφαινοξυλάτη έπειτα από οδηγίες του γιατρού σας.
Είναι επικίνδυνο να δοθούν σε μωρά η παιδιά η ακόμη και σε γέροντες χωρίς ιατρική παρακολούθηση.
7) ο γιατρός σας μπορεί να σας δώσει ένα αντιβιοτικό εάν μια σοβαρή λοίμωξη έχει διαγνωστεί η έχει υποπτευθεί από το ιστορικό και τον έλεγχο.

Η χρόνια διάρροια συνεχίζεται για εβδομάδες η μήνες.
1) μη θεραπεύεται τον εαυτό σας χωρίς να σας εξετάσει κάποιος γιατρός.
2) μπορεί να κρύβεται κάποια αρρώστια που να είναι θεραπεύσιμη.
3) στις περισσότερες περιπτώσεις η χρόνια διάρροια δεν είναι επικίνδυνη και ελέγχεται με φάρμακα αλλά αυτό βέβαια μετά από ιατρική εξέταση και παρακολούθηση.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΟΔΙΑΡΡΟΙΑ;
Σε έντονη δυσκοιλιότητα όταν το κατώτερο τμήμα του παχέος (ορθό) είναι εξαιρετικά γεμάτο , μικρές ποσότητες υγρού περιεχομένου μπορεί να ξεφεύγουν γύρω από τα σκληρά κόπρανα δίνοντας την εντύπωση της διάρροιας . Η θεραπεία περιλαμβάνει το άδειασμα του ορθού χρησιμοποιώντας καθαρτικά η ένεμα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ;
1) Κάθε χρόνο 5-50 εκατομμύρια μικρά παιδιά στον Τρίτο Κόσμο πεθαίνουν από διαρροϊκές ασθένειες όπως η χολέρα. Τα υδατικά διαλύματα που περιέχουν γλυκόζη και άλατα που χρησιμοποιούνται για τις απώλειες έχουν σώσει πολλές ζωές. Υπάρχει ανάγκη για συνέχιση της έρευνας που θα βελτιώσει τη θεραπεία ανθρώπων και μικρών παιδιών που πάσχουν από διαρροϊκές ασθένειες και κάνουν τη ζωή τους ανυπόφορη και μαρτυρική.

2) Τα εμβόλια ενάντια στα λοιμώδη νοσήματα όπως η χολέρα εξελίσσονται. Αυτά θα μπορούσαν να είναι ισχυρά όπλα στη μάχη ενάντια στις διαρροϊκές ασθένειες.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,
βρήκα το blog σας ψάχνοντας για το πρόβλημα της διάρροιας. Εδώ και χρόνια με ταλαιπωρεί αυτό το πρόβλήμα όποτε αγχώνομαι ή πρέπει να κάνω κάτι που δεν έχω ξανακάνει αμέσως παθαίνω αυτό το πράγμα. Όπως καταλαβαίνετε μου είναι δύσκολο να το συζητήσω με τους άλλους. Έχω δοκιμάσει να παω σε κάποιον γιατρό αλλά δεν με βοήθησε, μου είπε απλά να ηρεμήσω. Πλέον αποφεύγω πολλά πράγματα και επειδή ανησυχώ και αγχώνομαι μήπως μου συμβεί τότε είναι που σχεδόν πάντα μου συμβαίνει. Διάβασα το άρθρο σας και είδα ότι αναφέρεστε και στο άγχος, δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια λύση.

Ανώνυμος είπε...

και εγω το ιδιο ακριβως προβλημα εχω εδω και κατι μηνες...δεν ξερω τι να κανω.συνηθως με πιανει οταν ειμαι στο μαθημα και δεν θελω να πηγαινω για μαθημα γιατι πλεον ειναι στο μυαλο μου και ξερω οτι θα το παθω παλι

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ 3ΜΗΝΟ. ΚΑΝΩ ΘΕΡΑΠΕΙΑ¨1. ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΧΑΠΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΟΥΝ 30 ΜΕΡΕΣ
ΟΜΩΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ.2. ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΙΜΑΤΟΣ. 3.ΔΕΝ ΠΙΝΩ ΓΑΛΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ. 4 ΕΧΩ ΠΕΡΙΚΟΨΕΙ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΝ ΟΧΙ ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΟΛΟΝΟΣΚΟΠΙΣΗ.
ΈΦΗ

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ 3ΜΗΝΟ. ΚΑΝΩ ΘΕΡΑΠΕΙΑ¨1. ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΧΑΠΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΟΥΝ 30 ΜΕΡΕΣ
ΟΜΩΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ.2. ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΙΜΑΤΟΣ. 3.ΔΕΝ ΠΙΝΩ ΓΑΛΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ. 4 ΕΧΩ ΠΕΡΙΚΟΨΕΙ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΝ ΟΧΙ ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΟΛΟΝΟΣΚΟΠΙΣΗ.
ΈΦΗ

Ανώνυμος είπε...

kalhspera,
Antimetopizw to idio provlhma me thn diarroia kathe fora pou agxwnomai!duskoleuomai arketa!exw paei se giatro alla akoma apotelesma den eida exontas kanei polles exetaseis!!!exw arxisei na duskoleuomai na vgainw apo to spiti mou gt fovamai gia to apotelesma!!uparxei therapeia h estw mia lush???

Ανώνυμος είπε...

Με ταλαιπωρεί η διαρροια από τον Μάιο του 2013. Πόνο δεν έχω και πηγαίνω μια φορά την μέρα αλλά είναι διαρροια. Πήγα και σε γιατρό έκανα εξετάσεις αίματος δεν μου βρήκε κάτι μου έδωσε μόνο ibutin και rifaximin. Τι μπορεί να συμβαίνει?

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,εγω εχω καταλαβει οτι οταν κρυωνω ειδικα στα ποδια γαμπες κλπ μετα με πιανει διαρροια,οχι πολλες φορες αντε 2 σπανια 3 καμια φορα και 1 φορα. Απλα πριζονται τα εντερα και καμια φορα μπορει να κανουν εξωτερικα στον ορθο καποιες συσπασεις. Πινω μαυρο τσαι που ειναι αντισιπτικο και λαπα και περναει αλλα ειδικα τον χειμωνα πρεπει να φοραω 2-2 τα παντελονια για να γλυτωσω,επισης χρονια τωρα με πειραζουν τα οσπρια τα οποια τα τρωω σπανια γιατι πριζονται παλι τα εντερα. Δεν ειχα ποτε αιμα,αλλα το καλοκαιρι και την ανοιξη ολα ειναι καλα τον χειμωνα κομμενα τα λαχανικα γιατι με το κρυωμα με πειραζουν,πρεπει να ζω σε σπιτι με καλη θερμανση και αυτες τις εποχες ειναι λιγο δυσκολο. Υπαρχει καποιο φαρμακο που να βοηθαει; Ή εχω κατι σαν συνδρομο ευαιρεθιστου εντερου οποτε θα πρεπει να προσεχω παντα??

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας θα ήθελα κι εγώ να σας ρωτήσω είμαι έγκυος 9μηνων κι σχεδόν εδώ κι 3-4 βδομάδες έχω δυάρια πηγαίνω μια φορά την ημέρα τουαλέτα αλλά είναι πολύ πολύ μαλακά.. Στην αρχή νόμιζα ότι είναι γτ μπήκα στο μήνα μου κι είχα διαβάσει ότι όταν πλησιάζουν οι μέρες τις γεννάς συμβαίνει όμως άρχισα να αγχονομαι γιατί είναι πολύ καιρό όπως σας είπα.. Δεν περνώ κανένα φάρμακο ούτε συμπλήρωμα θα πρέπει να κάνω κάτι ποια είναι η γνώμη σας;

Αετος21 είπε...

Γεια σας. Εδώ και μερικούς μήνες νιώθω μια ενόχληση στο δεξιό μέρος της κοιλιάς περίπου στο ύψος του αφαλου. Κυρίως το αισθάνομαι όταν σκύβω ή γενικότερα ειμαι μαζεμένος. Αυτή η ενόχληση κρατάει για πάρα πολύ λίγο και κάνοντας συγκεκριμένες κινήσεις, τις οποίες αν ξανα κάνω μπορεί να μην την αισθανθώ την ενόχληση. Επίσης τα κόπρανα μου πότε είναι μαλακα αρκετά και ποτε είναι κανονικά... θα πρέπει να ανησυχησω?

Unknown είπε...

?

Unknown είπε...

?

Unknown είπε...

Καλησπερα σας, σε χρονικο διαστημα 2 μηνων περιπου ειχα τρεις με τεσσερεις υδαρες κενωσεις, οι οποιες δεν ηταν συνεχομενες και η αληθεια ειναι οτι αυτο το διαστημα εχω διαγνωσμενη εντονη αγχωτικη διαταραχη. Υπαρχει περιπτωση επηρρεασμου απο αυτο ή να ανησυχησω για κατι πιο σοβαρο;Σας ευχαριστω πολυ

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

Καλησπέρα...... θα ήθελα και εγώ να σας διηγηθώ το πρόβλημα μου...γενικά στη καθημερινότητα μου είχα πρόβλημα δυσκοιλιότητας.. πριν περίπου ένα χρόνο είχα κάποιο θέμα με το δόντι μου και η οδοντίατρος μου έδωσε αντιβίωση dalacin. Μετά από δύο μέρες αντιβίωση άρχισα να κάνω διάρροιες αρκετές φορές την ημέρα για πολύ καιρό και η σύσταση τους ήταν σαν νερό. παράλληλα δούλευα και είχα πολύ άγχος και με τη δουλεία. Σταμάτησα την αντιβίωση κατευθείαν και από τότε άρχισε ο γολγοθάς μου. Συνεχιζόμενες διάρροιες με μορφή νερού χωρίς βέβαια να έχω συνέχεια την ανάγκη να τρέχω στην τουαλέτα.. αλλά κάθε φορά που είχα την ανάγκη να αποβάλλω αέρια ταυτόχρονα έκανα και διάρροια..δηλαδή καμία απορρόφηση των υγρών από το έντερο..επίσης είχα και έντονο γουργουτητό στο έντερο και ακούγονταν και οι ήχοι του εντέρου ειδικά μετά από φαγητό.... έκανα κολονοσκόπηση, εξετάσεις αίματος γενικές και πιο ειδικές για τον αν υπάρχει κάποια λόιμωξη στον οργανισμό ώστε να το διερευνήσω περαιτέρω, εξέταση για clostridium difficile, παρασιτολογικές και καλλιέργεια, γαστροσκόπηση,υπέρηχο κοιλίας, άλλες εξετάσεις για θυροειδή, εξετάσεις για κοιλιοκάκη και αιματολογικές αλλά και με δείγμα από τη γαστροσκόπηση. Όλες οι εξετάσεις ήταν αρνητικές..πήγα σε διαφορετικούς γαστρεντερολόγους και η απάντησσή τους ήταν ότι αποσταθεροποιήθηκε η χλωρίδα του εντέρου...παράλληλα απέδωσαν το γεγονός ότι επείδη αγχώθηκα που δεν σταματούσαν οι διάρροιες καθώς και από το άγχος της δουλειάς αυτό έκανε το πρόβλημα να συνεχίζει.....κατανάλωσα μεγάλες ποσότητες προβιοτικών, buscopan, κάποιο διάστημα ibutin...μετά από λίγους μήνες το έντονο πρόβλημα σταμάτησε ωστόσο πήγαινα μια φορά τη μέρα τουαλέτα άντε δύο το πολύ και τα κόπρανα μπορεί να ήταν ασχημάτιστα σαν πολτός ή πολύ μικρά-μικρά μαλάκα...ωστόσο υπήρχαν και μέρες που η σύσταση του ήταν φυσιολογική...βέβαια όλο αυτό το διάστημα βίωσα καταστάσεις άγχους με κάτι εξετάσεις που ήθελα να δώσω για το δημόσιο και είχα πολύ διάβασμα ενώ παράλληλα παραιτήθηκα και από τη δουλειά και άρχισαν τα συμπτώματα να υποχωρούν... άρχισαν να με πειράζουν τροφές που πριν δε με πείραζαν.. φαγητό από ταχυφαγεία, παγωτά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και άλλα λαχανικά, λαχανικά με φλούδα (ντομάτα)... από τότε το έντερο μου δεν έχει σταθεροποιηθεί.. υπάρχουν μέρες που η σύσταση των κοπράνων είναι φυσιολογική, άλλες μέρες μπορεί να είναι πιο υδαρής και άλλες φορές μεγάλη ποσότητα μικρών και μαλακών σχηματισμένων σαν μαλακοί σβώλοι...το τελευταίο 5μηνο είδα πολύ μεγάλη βελτίωση..... τις τελευταίες μέρες μετά από μια έξοδο μου σε ένα εστιατόριο που κατανάλωσα σαλάτα σπανάκι και λιπαρό φαγητό άρχισαν πάλι οι διάρροιες 5-6 φορές τη μέρα τελείως υδαρείς. όλοι μιλάνε για ευερέθιστο έντερο..... ότι εξετάσεις ήταν να κάνω τις έκανα..... κουράστηκαν και οι γιατροί να με ακούν συνέχεια να λέω τα ίδια και τα ίδια.. αντιλαμβάνομαι ότι κάθε φορά που με απασχολεί κάτι, ή αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα, η βάζω κάτι σαν ιδέα στο μυαλό μου και αγχώνομαι κάνω διάρροιες που κρατούν μέρες, ή αν φάω κάτι που ξέρω ότι πλεον με πειράζει..έχει αλλάξει η ζωή μου και πολλές φορές φοβάμαι να βγω έξω μήπως αντιμετωπίσω πρόβλημα.....δεν ξέρω τι άλλο να κάνω